Medhjælper søges til vuggestue til Børnehuset Skt. Jakob

Stillingen er ledig pr.24. marts 2025– 35 timer

En af vores nuværende medhjælpere skal ud at rejse, så vi brug for en ny medhjælper!

Om Børnehuset Skt. Jakob

Vi har 3 stuer: én vuggestuegruppe og to børnehavegrupper med hhv.13 og 22 børn på hver stue og i alt 13 ansatte.

Vi er en forholdsvis lille institution, hvor alle medarbejdere kender alle børn og forældre og omvendt. Vi arbejder på tværs af stuer, bruger hinandens kompetencer og sparrer med hinanden både i dagligdagen og på personale-møder. Vi spiller hinanden stærke, er nysgerrige og har lov til at undre os på hinandens praksis.

Vi er en velfungerende integreret institution, som er selvejende under administrationsselskabet SPIA. Vi en del af et større netværk her på Østerbro med i alt 10 selvejende institutioner. Vi bor på Østerbrogade 57 A, 2100 Kbh. Ø – lige mellem Brumleby og Skt. Jakobs Kirke.

Hvad kan vi tilbyde

  • en personalegruppe med meget engagerede, faglige og ansvarlige medarbejdere
  • en personalegruppe som sikrer stabilitet, genkendelighed og kontinuerligt samt fører vores stærke værdier videre
  • en personalegruppe der ser muligheder i forandringer og udfordringer, og som gerne prøver nye veje med udvikling til følge
  • et hus hvor trivsel og anerkendende dialog er en nødvendighed for både børn, forældre og medarbejdere
  • et højt fagligt niveau med læreplaner, pædagogiske værktøjer, traditioner og værdier
  • mulighed for at sætte sit eget præg på fremtidige arbejdsopgaver hvor der gives stort medansvar og indflydelse
  • en gruppe dejlige børn
  • en forældregruppe der støtter op om institutionen og vores engagementer
  • en engageret forældrebestyrelse

Vi forventer:

  • du er ansvarsbevidst og stabil
  • du har en samarbejdsform, der bygger på åbenhed, synlighed, dialog og humor
  • du har god energi og er nysgerrig på arbejdet med børn
  • du med tiden kan tage initiativer i en travl hverdag
  • du ser muligheder frem for begrænsninger og er nysgerrig på det du ikke kender
  • du kan arbejde selvstændigt
  • du har naturlige omsorgskompetencer og er god til at skabe relationer til børn og voksne?
  • du har en god situationsfornemmelse og kan læse andres behov?

Vi søger:

Vi søger 1 medhjælper som har erfaring med at arbejde i en vuggestue dvs. alderen ca. 1 – 3 år. Gruppen er på 13 børn, hvor du vil indgå i et team af tre, hvor der i forvejen er 2 pædagoger.

Man er ansat i huset og skal derfor være fleksibel ift.at evt. rykke rundt på stuerne i huset ved fravær blandt personalet.

Vi har åbent fra kl.7.15 – 16.45 mandag – torsdag samt kl.7.00 – 16.15 om fredagen.

Du skal kunne åbne og lukke institutionen.

Vi har aften-personalemøder hver 3. uge samt div. forældrearrangementer, hvor der er mødepligt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi er en røgfri arbejdsplads i overensstemmelse med København Kommunes rygepolitik.

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

I forbindelse med ansættelse er der mulighed for et kursus via Børne-og Ungeforvaltingen for nyansatte medhjælpere.

Ansøgningsfrist

Sammen med din ansøgning beder vi dig sende CV senest d. 21. februar 2025 kl. 12.00 til lx55@kk.dk mærket ”ansøgning”.

Ansættelsessamtaler holdes hurtigst muligt efter ansøgningsfristen. Hvis du ikke kan matche ovenstående, så undlad venligst at sende en ansøgning af hensyn til unødigt tidsspild.

Straffe- og Børneattest

Vi indhenter både straffeattest og børneattester.

Mere information

Har du nogle spørgsmål kan du kontakte leder, Sanne, på 3542 2659.

Du kan læse mere om institutionen på http://sktjacob-kk.aula.dk

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Læs også

Medhjælper søges til vuggestue til Børnehuset Skt. Jakob

Stillingen er ledig pr.24. marts 2025– 35 timer En af vores nuværende medhjælpere skal ud at rejse, så vi brug for en ny medhjælper! Om Børnehuset Skt. Jakob Vi har 3 stuer: én vuggestuegruppe og to børnehavegrupper med hhv.13 og 22 børn på hver stue og i alt 13 ansatte. Vi er en forholdsvis lille...

Frisættelse af de selvejende dagtilbud i København

Børne- og Ungdomsudvalget i Københavns kommune har godkendt et forslag fra V og SF om, at de selvejende daginstitutioner skal omfattes af en mere tillidsbaseret styring og en øget frisættelse. “Erfaringer fra den nationale frisættelsesstrategi viser, at en lempelse af detaljerede styringsmæssige krav og større grad af tillid til den enkelte institutions faglige dømmekraft og...

To ud af tre kommuner bruger mindst 10 pædagogiske koncepter

Kommunernes brug af pædagogiske koncepter er eksploderet i løbet af de sidste 10, og det stjæler tiden fra børnene og skader kvaliteten, advarer pædagoger i en ny undersøgelse fra BUPL. Men der er store forskelle på, hvor mange koncepter kommunerne har indført, viser nye tal fra i rapport fra Københavns Professionshøjskole. For 10 år siden...

Opgørelse af normeringen i Privatinstitutioner

Privatinstitutioner skal opgøre normeringen fra og med 1/1-2025. Men da normeringen fremover skal opgøres som gennemsnittet over en 3-årig periode, skal normeringen første gang først dokumenteres overfor kommunen i starten af 2028. Det og meget mere kan man læse i en helt ny bekendtgørelse og vejledning fra Styrelsen for undervisning og kvalitet. Styrelsen for undervisning...

Direktør, cand.jur

Annette Foltmann

SPIA er et hyggeligt lille administrationsselskab, som lægger vægt på et godt kendskab til vores institutioner.

Vores mål er ikke at blive de største - men at blive de bedste til at yde den mest relevante rådgivning og administration til jer.

SPIA blev grundlagt i 2012 af Annette Foltmann i samarbejde med erfarne kolleger fra Landsforeningen Frie Børnehaver og Menighedernes Daginstitutioner.

SPIA har et velfungerende team af konsulenter, der lægger vægt på høj faglighed, engagement og samarbejde, hvad enten det drejer sig om regnskaber, lønadministration, personalesager, juridisk eller politisk interessevaretagelse.

SPIA er i dag landsdækkende. Vi har institutioner på i Storkøbenhavn, Sjælland, Jylland og på Bornholm.

SPIAs hovedkontor liggende ved Vanløse station i København, men vi har også et kontor i Herning og et i Nordby på Fanø.

SPIA's ydelser

Administration

Løn, regnskab, revision

Administration og rådgivning

Personalejura og HR

Indflydelse

Politisk arbejde

Administration og rådgivning

Bestyrelses support

Kontrakter, aftaler, rådgivning, forhandling

Juridisk bistand

Bliv klogere

Kurser

Nyhedsbrev

Hold dig opdateret på nyt fra Spia og Spifo kurser mv.

Navn(Påkrævet)
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Scroll to Top